Umění Ivana Voseckého se většinou vzpouzí snadnému čtení a interpretaci. Nejspíše proto, že svébytným způsobem vyjevuje nejednoznačnosti i rozpory světa umění a světa, v němž žijeme. Ačkoli na první pohled mohou autorova díla působit příliš přímočaře, prvoplánově nebo provokativně, téměř vždy se dotýkají základních otázek naší existence.
Výstava s lakonickým názvem Pravda se zaměřila výhradně na umělcovy textové práce. V prostoru Bílé kostky naleznete autorovo starší dílo Pracuj víc otroku ze sbírky královéhradecké galerie a také jeho zcela novou práci Strach ze smrti je zdrojem moci, jež vznikla v dialogu s kresbou Jaroslava Panušky Hašek na smrtelné posteli z roku 1923, kterou Vosecký vybral ze sbírky GMU.
Možnosti pohybu a čtení v prostoru, vrstvení významů a jejich interpretace autor nechává zcela na diváctvu. Důležitou roli v tomto procesu hraje materiálové a estetické provedení jednotlivých sdělení, které navozuje celkovou atmosféru i vyznění instalace a naviguje divákovu představivost.
Zmíněné práce, prezentované v galerijním prostoru, doplňuje umělcova instalace Pravda je víra, víra je pravda… v oknech královéhradeckého hotelu Černigov. Vosecký v ní mimo jiné pracuje s historií a kontextem místa, do něhož dílo situoval. Zároveň testuje možnosti i limity aktuálních diskusí, týkajících se nejen svobody slova, ale i dalších naléhavých témat současnosti.
Ivan Vosecký (*1963) se narodil v Hradci Králové. Studoval nejprve architekturu na ČVUT a po jejím dokončení nastoupil na pražskou Akademii výtvarných umění. Poté, co prošel čtyřmi různými ateliéry diplomoval u Vladimíra Skrepla. V současnosti se věnuje pedagogické činnosti na Fakultě architektury ČVUT v Praze a žije na Šumavě.