Výzkum akčního umění Pavlíny Morganové (Akční umění, Olomouc 1999) se zastavil na prahu Hradce Králové, neboť samotná látka přesahovala kapacitu jedné badatelky na stanovený rozsah samotné disertační práce. Výzkum a jeho postup byl realizován tzv. od autora k autoru, začal tedy v Praze a Brně, a zachytil také autory, kteří nějakým způsobem působili v obou centrech (dle rozhovoru s Pavlínou Morganovou, léto 2020). Proto je v citované práci zastoupen Miloš Šejn a Jan Steklík, z prostoru východních Čech. Oba totiž pracovali v Praze. Z dobové dokumentace výstav (katalogy, samizdaty, fotografie) se však zachovalo mnoho podkladů, které poukazují na čilé prostředí vykazují jednak četnost akcí, ale také mnoho dalších originálních a podvratných aktivit jako produkce tiskovin, bytových akcí, hudebních záznamů apod. Tato široká skupina autorů z formujícího se kánonu postupně zmizela.
V posledních dvou letech GMU aktivně zařazovala tyto autory do svých sbírek, aby doplnila bílá místa z prostoru východních Čech. Rozšířena byla také sbírka Pohyblivého obrazu, která byla obohacena o performativní přístupy v rámci pohyblivého obrazu převážně ze 70. a 80. let.
Od vydání kolektivní monografie Milana Langera se GMU snaží utřídit materiál příbuzných autorů do tvaru, který by mohl být prezentovaný. Jedná se o úkol mimořádně obtížný, neboť disponujeme torzovitými a nesourodými záznamy a dokumentací. Byť stále probíhá výzkum, je akční umění východních Čech a performance v pohyblivém obrazu dlouho očekávaným příspěvkem a doplní tak výraznou mezeru akčního umění 70. a 80. let 20. století.